17 Nisan 2012 Salı

Ağaçlar Şarkı Söyler


Çok küçükken buna inanırdım...Hala devam ediyor onların şarkı söylediğine inancım..
*
Ağaçlara da en az robotlar kadar düşkünüm..Tuhaf ama bir şekilde sihirli olduklarına inanıyorum içten içe..Formlarından mıdır bilinmez, gökyüzüne doğru uzanıp, derinlere doğru kök salmaları beni etkiliyor..Doğayı sevmemin dışında, çizim yapan biri olarak üzerimde etkileri büyük..Hatta roman kahramanlarımdan bazıları ağaç..:)))Çalışma masamın üzerinde, başkalarından aldığım çizimler arasında orjinal bir çalışma var ki, bakmaya doyamıyorum..Birkaç ağaç eskizi...Ahım, şahım birşey değil üstelik ama insan hep gösterişli şeyleri sevmez..:))
*
Bugün okuduğum bilimsel bir yazıda, ağaçların iletişim kurduğu, sesler çıkardığı, onlara yakın insanların duygularını paylaştığı-sanki dert ortağı gibi- ve şarkı söylediği yazıyordu...Bilim adamları artık kesin olarak eminlermiş...Öyle sevindim ki anlatamam...Çıkardıkları sesler kayıt bile edilmiş....:))..
*
Yukarıdaki çizim ilerde paylaşacağım çizimlerden bir kesit...Aslında masamdaki ağaç karalamasını paylaşacaktım ama fotoğraf makinamı kırdım..:((Bir dahaki sefere sözüm olsun...Artık her sene onlarca ağaç fidesi alıp dikmeliyim...
*
Trees are singing...

16 yorum:

Gul/İnn dedi ki...

bende öyle düşünüyorum..deniz ve ağaçlar her zaman mistik gelirler bana..

kara kitap dedi ki...

ağaçlarla ilgili çok şey söyleyebilirim.çizim yapmayı bilmeyen ben bile elime geçen kağıtlara kökleriyle, dallarıyla ağaç çizerim.el yapımı güzel bir ağaç tablosu alıp yatak odama asmayı bile düşünüyorum,ama hayalimdeki gibi bir resim bulamadım.

o değil de şu yeni çizimler çok merakımı cezbediyor. turuncu, kızıl ve siyahtan gri, mavi ve pembeye geçtik.neler oluyor oralarda? :))

hümeyra dedi ki...

öyle güzel anlatmışsın ki,şuan şarkı söyleyen iki ağaç(mümkünse aynı şarkı olsun,ayrı telden çalmasınlar:))arasındaki bir hamakta,hafif hafif esen rüzgara çiçek kokuları karışmışken,küçük bir şekerleme yapmak istedim.çok romantik ve uzun bir cümle oldu sanki.Fotoğraf makinan için üzüldüm,geçmiş olsun.

FADİŞ dedi ki...

Ağaçlar konusunda aynı duyguları paylaşıyoruz geçen gün okumuştum nerede acaba hatırlamıyorum ama insanlar dertlerini bir ağaç kavuğuna anlatıp kavuğu toprakla kapatırlarmış güzel değil mi?

Bugday Tanesi dedi ki...

Nihan abla, hani Pocahontas filminde bir ağaç vardı hep onunla konuşurdu. Senin yazın ve çizimin bana onu hatırlattı. Hem ne güzel ayraç olur ondan bir pvcye bakar :)
Ellerine sağlık.

kutupayusu dedi ki...

nihancım bende dün neva çiftçioğlunun yazısını okuyup mutlu olmuştum ... anlaşılan o mutluluğu yaşayan tek insan ben değilmişim .. ağaç dikiminde bende kendime söz vermek istiyorum ... bi de sakuraları görmeye japonyaya gidesim var : )

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Ne güzel bir bağ kurmuşsunuz ağaçlarla...
Hayvanları ve doğayı seven insanlardan hiç çekinmem.
Fotoğraf makinenize üzüldüm. Tamir edilemez mi?

Nihan dedi ki...

gul/in,
haklısın..:)

karakitapcım,
güzel bir çizim bulunca iş yerinde çalışma masana yerleştirirsin belki..:))

hümeyra,
aynı hayali kurmuşuz..:))teşekkür ederim..

Fadiş,
çok güzel gerçekten..eskiler herşeyin doğrusunu biliyorlarmış galiba..

Buğdaycım,
pocahontası bir arkadaşımla izlemiştim..o günü hatırladım şimdi..

kutupcum,
biz de bir arkadaşımla her sene bolca ağaç dikme kararı aldık...uygulamaya kararlıyız...ayrıca hep aklımdasın..:))

Semicim,
edileceğini umuyorum..:))sevgiler..

Buket dedi ki...

kesinlikle bende sana katılıyorum. küçükken evimizin yanında bir dere, dere kenarında da bir defne ağacı vardı. nedense onun benimle konuştuğuna inanırdım ve konuşurdum da.

cuckan dedi ki...

ben de hep ağaçların bizim kadar canlılığına, onlarla konuşulduğunda onların da kendilerince bizximle konuşacağına inanırım, bu nedenle çevremde kim yaprak koparsa cinlerim tepeme fırlar "biri sizin durduk yere elinizi koparsa ne olur" diye kızarım. delilik belki ama naapalım böyleyiz:)

didem dedi ki...

Ciddi misin kayittaki sesleri merak ettim.
Bende de birsuru doga sesleri ile ilgili cd ler var okyanus sesinden sus yagmur ormanlarina kadar...

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Ben de ağaçların hep Hu-Hu d,ye ALLAH'ı zikrettiğine inanırım küçüklüğümden beri :)

Nihan dedi ki...

Tüm yaratılmışlar Allah'ı zikrediyor aslında..:))

CEPAYNASI dedi ki...

sakin ,
dingin ortamlarda aynen söylediğin şeyleri hissediyorum...
çizim şahane,ötesini merak ettim:)

gunlukcugum dedi ki...

Aslinda Tum canli ve cansiz herseyin ruhu allahi zikreder!
Cicek bakanlar da ozellikle der konusmayinca kustu soldu diye)
Cizim yine harika..cok derin manali cizimleriniz var...masallah size...

Burcu Baser dedi ki...

Çok güzel bir yazı Nihan. Acaba benim 33 günlük minicik kızım da onların söylediği şarkılar hoşuna gittiği için mi gözlerini bahçedeki ağaçlardan alamıyor:) Belki de ninni yerine onları dinlemek istiyordur kimbilir...