21 Haziran 2011 Salı

Kalbi Aramak


Kadim zamanlarda, daha insanoğlu yeryüzü, gökyüzü, denizleraltı hakkında bilgi sahibi değilken, dört yönün bilgesi, kuzey, güney, doğu ve batının, farklı bir boyutta yaşayan dostuna bir söz verir. " Ne olursa olsun, topraklarımıza emanet ettiğin oğlun yanımızda güvende olacak, ancak sen istediğin zaman sana ve yaşadığı boyuta geri dönecek." der. Robotların Kralı - ki kuzey, güney, doğu ve batının bilgesi ona "Demir Adam" demektedir- dört yönün bilgesinden, dostundan şunu ister," Oğluma göz kulak ol, halkın sırrımı saklasın, oğlum farklı olduğunu bilsin ama bunu kendine dert etmesin, zamanı gelince, ben onun güvenliğini yeniden sağlayıp gezegenimdeki istilayı durdurunca yurduna geri dönsün." "Tamam." der dört yönün bilgesi, "Sana verdiğim söz yer ile gök birbirine karışsa da bozulmayacak, efsane olup bizlerden bihaber yaşayan insanoğlunun topraklarında destanlaşacak, öyle sıkı tutulacak." "Birşey daha var." der Demir Adam dostuna. "Bir gün, tıpkı efsanedeki gibi, oğlum bir Kalbin peşine düşerse, onun bu yola girmesine izin verme, yoksa halkının arasına bir daha geri dönemez...."
.
Ve konuşmanın üzerinden binlerce yıl geçer, robot oğlan büyür, farklı olduğunu bilir ama sıkıntısını yaşamaz. Yabancı topraklar ve içinde yaşayanlar dostudur ne de olsa...Ama huzur uzun sürmez..Dört yönün bilgesinin ülkesi aniden ortaya çıkan ve yerle göğün birleştiği ulaşılamayan ufuk çizgisinde peyda olan Kalp in hükmü altına girer. Konsey toplanır, tek karar çıkar... Kalp topraklardan çıkarılmalıdır, etten kemikten yaratılanların işi değildir bu, çünkü içlerinden hiç biri Kalbe ulaşacak kadar şanslı değildir..Demir Adam'ın oğlu- farklı olduğu için - gönüllü olur,borçludur bu topraklara... Kuzeyin,güneyin, doğu ve batının bilgesi karşı çıkar..verdiği sözü hatırlar. Konsey Demir Adam'ın oğlunun kalbe ihtiyacı olmadığını ve kalbin onu etkileyemeyeceğini savunur...başka çare yoktur. Hikaye böyle devam ediyor...
*
Bu son robot hikayesi olsun. Hep maillerde soruyorsunuz,neden yazmadığımı...O, içlerinde en sevdiklerimden biri, sonu pek heyecanlı. Peri masalı tarzında olduğundan ayrı bir yeri var benim için..Ama sanal dünya işte,çizimlerim gibi yazdıklarım da alınıyor. Bazen çizdiğim bir "Kız" yüzü, saçı başı değiştirilmiş olarak karşıma çıkabiliyor. Konu hakkında fazla yazmaya gerek de yok..
.
Sıkıntılardayım yine bu aralar. Bilgisayarda çizim yapmam gerekiyor ama bilgisayara fazla bakmamam. Hayatla ilgili ikilemlerimin sayısı bu kadar hızlı türememişti daha önce..Aslında bunlar yazmak istediklerim değil bloguma, ama belki bu aralar sizlere ve bloguma sık uğrayamam...Nedenini söyleyeyimki, benden haber almadığınız zamanlarda meraklanmayasınız...Darılmayasınız, yorum bırakamıyorum diye...:)) ve hep hatırlayasınız herşeyden daha reel olduğunuzu benim için:))

10 yorum:

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Son paragrafını da okudugumu ve senı anladıgımı soylemek ıstedım :)

kara kitap dedi ki...

masalın çok güzel, oz büyücüsü geldi aklıma, kalp isteyen teneke adamı hatırladım.

bu arada oğluşunla fotonuz çooook güzeeeeel.ben daha yeni görüyorum. ben de çok yoğunum bu aralar. hayaaaat beni neden yoruyosuuuun diye şarkı söyleyesim geliyor.seni çok öptüm,işlerin kolay gelsin,keyifle yap. :)))

Red Riding Hood dedi ki...

Ama sen böyle 1-2 ayda bir hep gidecekmisin Niyan? :(

Nihan Sarı dedi ki...

Zeynepcim,
teşekkür ederim:)

kara kitapcım,
teşekkürler..

RRHcim,
gitmiyorum şimdilik bir yere, sadece gözümdeki rahatsızlık bu aralar fazlalaştı,o yüzden çizim yapmam ve blog takibi zorlaşıyor.o yani...

Berceste dedi ki...

Gecmis olsun, sen iyi ol onemli olan da bu.

Yerdeniz Uclemesini hatirlatti bana yazdiklarin bu arada, cok sevmistim onu okudugum zamanlarda, bu yazilanlari da sevdim :)

Red Riding Hood dedi ki...

Çok geçmiş olsun ,sağlığna dikkat et.İnsalalh kısa sürede iyileşirsin Niyancım.

kutupayusu dedi ki...

nihancım çok geçmiş olsun...
ikilemsiz yürümüyo bu hayat herhal....
bende çelişkilerime güler hale geldim artık...sinirden herhal.... 2011 beni tepetaklk etti... umarım bu yaz şeytanın bacağını hepberaber kırarızda istediğimiz gibi olur herşey... öpüyorum...kalasın sağlıcakla :)

Bugday Tanesi dedi ki...

Nihan geçmiş olsun,dikkat et kendine... Biz seni bekleriz her zaman,ama çok özletme :)

Meyra dedi ki...

sen iyi ol yeterki ben buradayım şahsen,her daim okunası güzellikteki blogunu okuyacak bişeyler bulurum nasılsa Nihancım:) geçmiş olsun acil şifalar canım...

didem dedi ki...

Hepimizin hayati celiski dolu. Pek farkli degiliz senden Nihan:)