13 Ocak 2011 Perşembe

Küçük Atkı Satıcısı

    
Nihayet boş günler yaşıyorum. Hayatın koşturmacası devam ediyor ama bu akşamdan itibaren, ne kadar süreceğini bilmediğim çizimsiz günler bekliyor beni. Buna ihtiyacım varmış.  İki gündür, sürpriz bir şekilde, boş bir kaç saatim oluyor. İlk anda ne yapacağımı şaşırıyorum ama sonra adapte oluveriyorum. En çok yürümeye ihtiyaç duyuyorum. Soğuk havada, hayalet ağaçların bürüdüğü gri, puslu yollarda yürümek iyi geliyor. Starbucks'da küçük bir mola veriyorum. Fazla oturmak istemiyorum, ayrılıyorum. Gri rengin sevgisi ağır basıyor. Bu şehirde kar yağmıyor. Minik minik serpiştiren su damlalarını kar kristalleri diye hayal ediyorum. Gözümün önünde atkı ören ve onları karlı dağları, ormanları dolaşarak, yolunun üzerindeki köy ve kasabalarda satan minik bir robot beliriyor. Bir valizi, bir çift örgü şişi, yemek yapmak için bir tenceresinden başka hiç bir şeyi olmayan bir robot. Uzun yürüyüş bitince eve gelip arada derede çiziveriyorum. Çok uzun zamandır ilk defa aklımda düşünceler olmadan kısacık uyuyabiliyorum.
**
Header ımı değiştirdim. Bu çizimi aylar önce aklıma geliveren kürklü çorap yüzünden yapmıştım. Bazen değişik tasarımlar geliveriyor aklıma, eskiz defterine çizip kenara atıyorum.  Çorap bana çizim yaptırdı yani.:)) Sonra da kızı maskülen çizgilerin ağırlıkta olduğu, sevdiğim tarzda giydirdim. Arka plana gerçekçi olmayan bir New York şehri çizdim. Kış olsun. Ağaçlar buz tutsun. Ben üzerinde New York ve İstanbul siluetlerinin olduğu tasarımları sevmeye devam edeyim. 

25 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Headera bayıldım, ellerine sağlık...

battodol dedi ki...

çizgilerin, gölgelerin, renklerin öyle güzel ki birazdan o güzel kız oradan çıkacak ve sohbete başlayacakmış gibi içim ısındı ona :))güzel hayaller seninle olsun :)

Evren dedi ki...

Cok sevdim ben bu resmi, sıcacık :))

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

keyifle okudum. benim merakım o eskiz defterleri ;)

Elifinelizi dedi ki...

Çok sempatik ve sıcak :))

Burcu dedi ki...

Beğendim ben bu Header :)) ellerine sağlık :)) Nihan bu headerları ücretli mi çiziyorsun sevgiler...

ŞuŞu dedi ki...

O gri puslu yollarda uzunca bir yürüyüş yapmak sonra bütün herşeyi kapının önünde bırakıp sıcacık bir uyku uyumak:)
Ahh nasıl istedim Nihancığım:)

Çizgilerin öyle sıcacık ki:)

Sittirella dedi ki...

Çok hoş olmuş, bir çorap neler yaptırıyor... şuna bak :)
İnsanda yetenek olacak yetenek... değil çorap, gardrop gardrop kıyafet dökseler önüme... nafile :)
Şu ''atkı'' satıcısına bayıldım-bittim :) Nasıl bir şirinlik, gülümseme saçan eser olmuş.
Harikasın Niyancım :)

Bir de; sanırım sadece biz kullanıyoruz 'atkı' sözcüğünü, genelde kaşkol deyip geçiyorlar :) oysa var mı atkı gibisi? :)

İki de; kar istiyorsan yanlış adrestesin :)
Sen gel bir hele, çizdiklerinin hepsini taşımaya gücün yetmeyeceği için yarısı bana kalıcak :)
Olleeey! :)))

A-H dedi ki...

Nihan header inanilmaz guzel olmus, bayildim :)))
Bende kurk corap istiyorum desem... ne yapacaksam o kurk coraplari burada, ama harika gorunuyorlar :)

Ayla dedi ki...

Ateşin karşısında,şalına sarılmış şekildeki yüz ifadesine bayıldım ne kadar mutlu görünüyor içimi ısıttı ,yine herzamanki gibi çok güzel.

kara kitap dedi ki...

blogunu rss ile de takip ediyorum.her zaman bloglara giremediğim için maille takip etmek daha kolay oluyor.yazıyı okuyup, atkı örücüsü robotun sıcaklığıyla dolmuşken bir de blogdan okuyayım dedim ve gelir gelmez çarpıldım.header muhteşem olmuş.kızın bakışları beni çok etkiledi.çok güzel göz çiziyorsun,içime işleyen bakışları oluyor bu hatunların.güllü kızın da beni böyle çarpmıştı. :)) ara sıra beynini tamamen boşalt,nefes egzersizi yap, insanın bazen bomboş beyne de ihtiyacı oluyor.

Nihan SARI dedi ki...

Leylak dalı,
çok teşekkür ederim. bir öğretmenin beğenisi benim için ayrı güzel oldu. hala bir kartpostal postu yapıp linkinizi veremedim. ama hepsinin tamamlanmasını bekliyorum.:))

Battodol,
çok teşekkür ederim. ben de senin çizimlerini çok seviyorum.belki bir süre insan çizmeliyim:)))

Evrenciğim,
ben de çizerken aynı duyguları hissettim. robotun yerinde olup çok basit bir hayat yaşamak istedim.:))

Zeynepcim,
ben de seninkileri merak ediyorum. keşke daha çok çizimini görebildeydim.teşekkürler.

Elifciğim,
çok teşekkürler. senin yaptıkların da öyle..

Burcucuğum,
beğenmene sevindim. çizimlerimi ücretli yapıyorum. genelde kişilere özel tasarım hazırlıyorum.

Şuleciğim,
hadi gel bir kahve içelim ,hı??

Ellacığım,
seni görmesem gardrop olayına inandıracaksın beni.:))
ben de atkı demeyi seviyorum,atkım olmazsa üşürüm.
oralara gelmek kısmet olursa seni görmeden ülkeden ayrılmam. bisiklete bineriz:))

A-Hciğim,
evet canım yaa, ben de bayıldım çoraplara. dank diye aklıma geldi. üretilseler biz de giysek. kürkleri sahte,hayvancıklara da zararsız:))
çoook teşekkür ederim.

Ayla Hnım,
çok teşekkür ederim. sizin yorumunuzu görünce çok mutlu oluyorum. çizimler hakkındaki düşüncelerinize çok teşekkür ederim. sevgiler.

Karakitapcım,
çok teşekkür ederim. genelde durgun yüzler çizmeyi seviyorum. aslında güzel resim çizmek içim başlamıyorum işe ama dalınca ortaya ne çıkacağı belli olmuyor.

haklısın canım,yüzüme çarpan soğukta yürümek bana iyi geliyor.

beste dedi ki...

bizim koyede ugrasa ya:) beraber uzun yuruyusler yapariz hem...

Deli Anne dedi ki...

Ne güzel ortaya birşeyler çıkarabilmek.. sanatçılar bu yüzden farklı bir yerde durur bence.. hem dünyanın gerçekliğindedir hem de çok ötesinde.. istediği gibi harmanladığı, kimseye ait olmayan kendi aleminde.. bir new york'ta, bir istanbul'da ya da her ikisinde.. ama new york da istanbul da gerçeküstüdür içlerinde..

çok güzel header. .. bir çorap nelere kadir değil mi? öperim Nihan'ım.

Meral Erdoğan dedi ki...

canim nihan'ım, yumusacik yine sayfan... ve cok guzeller.

kutupayusu dedi ki...

bende ne zamandır kar bekliyorum ...
sanki bu sene bu şehre uğramayacak gibi bi tavrı var ...
ummak ve hayal etmek bi lutuf ..
tadını çıkaralım en iyisi..

New York'tan dedi ki...

Ilk gozume carpan coraplar olmustu Nihan'cim :)

Istanbul ve New york biz cok benzetiriz iki sehri birbirine :)

NzN dedi ki...

sevdim o kardanadamlarıııı :))
ortalarındaki robot da pek cici...

minimalist dedi ki...

yeni headerın çok güzel; ben de beğendim güle güle kullan; ziyaretçin bol olsun :)))

ZarpandiT dedi ki...

evet sonunda ortak payda buldugum biri dahaaa :) NYC ve İstanbul kesinlikle aynılar..Sanki dokunsam içine alıverecek beni gibi bir header bu..Sevdim çok :)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Nihanım, çizim her zamanki gibi harika. Ama yürüyüş yapman daha da harika. Hele de atlatılan sağlık sorunlarından sonra..Süper..Yeni Girne- Girne hattında mı yürüyorsun? Sevgiler, sağlıklar canım..

Calanon dedi ki...

Yeni Header cok hos, coraplar da cok guzel. Benim de olsa boyle coraplarim bile dedirtti icimden :P

CEPAYNASI dedi ki...

header çok güzel...
ve o gri havada yürümek:))

füsfüs dedi ki...

kar manzaralarını zaten çok seviyorum, bu çizimini çok çok pek çok sevdim. nihan insanları bir çizimle mutlu edebilmek harika olmalı:))

Berra'nın Çöplüğü dedi ki...

harika olmuş o resmin içinde olmak isterdim..insan bambaşka bi yerde hissediyo kendini özellikle kar olan resimlerde :) eline sağlık nihancım