31 Ocak 2011 Pazartesi

Gün Işığı


Ben insanların güzel çizimler yapmayı becerebilmesinden çok, çizime olan tutkularını seviyorum. Her yeni çizimde heyecan duymalarını. Ve iki kutuplu olmaktan çıkmayı başarabilmelerini...ve hayalgüçlerini.

Geçmişten getirdikleri sıkıntılarının onları büyük sanatçı yapması anlayışının bu yüzyılda geçerli olmamasını istiyorum. Bu düşüncenin geride kaldığını düşünüyorum. Yüzyılımızda ve zamanımızda buhranlı bir ruhun yerini zeka, hayalgücü, yaratıcılık, bilim tabi ki bir tutam :)) felsefe dolu ruhların doldurmaya başladığını görmek istiyorum. Sanatın boyut değiştirdiğini. Ve bunun çok normal olduğunu. Çizerlerin, ressamların, tasarımcıların, mimarların, yeni dünyalar kurabilen yazarların birbirine ihtiyacı olduğunu biliyorum. Bir çizerin istediği zaman hoş, akıl dolu bir tasarıma imza atabileceğini biliyorum. Ortak payda, estetik seviye :)) ve algılama gücü.

Yapılan çizime bakınca mükemmellik aramıyorum. Muhteşem çizimlerde bazen heyecanlanamıyorum ya da bir başka sanat eserinde. Belki tuhaf renklere sahip, beceriksizce yapılmış bir çalışmayı muhteşem bulabiliyorum. Sağlam bir manifesto aradığım zamanlar çoğunlukta oluyor. Yapanın düşünceleri, tutkusu, kalp çarpıntıları beni etkiliyor. Bazen eksiksiz anatomiyle çizilen insan resimlerinden çok, çarpık bacaklı bir çubuk adam çizimine tav olabiliyorum. Ya da çizerin mükemmel sonuca ulaşmak için döktüğü terlerin hala ıslak durduğu, iyi çizebilme sıkıntısının hissedildiği çalışmalara bakıp gülümseyebiliyorum. Ama yine de akıl arıyorum, akıl arıyorum...
***
Oğlumun ateşini üç günde zorla düşürdük. Mikroplarımız oldukça inatçıydı. Durumu sembolleştirdi benim beynim hemen.:)) Çok yüksek binalar yaptık , yüpyüksek.:)) Korkup kaçsınlar diye.

Şimdi mikroplar bende:)) Sen misin koca gökdelenlerle bizi korkutmaya çalışan, diye hedef değiştirdiler.
***
Yukarıdaki çalışma yine kişiye özel bir çalışmaydı. İlk defa bir çalışmama iki tasarım ekledim. Kendim de çizebilirdim ama leke ve ton değerleri bakımından orada olmalarını sevdim.

Çalışmanın hikayesi çizim aşamasında beynimde istemsizce oluştu yine. Lekeler, etkiler, değerler ve hikayeler...

27 yorum:

Sittirella dedi ki...

Du' bakem; hakkaten güneş! :)
Amanin, benim de olsun böyle günüme güneş doğduracak robotum ya :)
Harikasın Nihancım... her çizimin ayrı hoş.
Hele de çizimlerine eşlik eden satırlar var ise; tadından yenmiyor.
Canımsın.

Özlem Öztürk dedi ki...

Oralarda güneşin açmasına çok sevindim.Hemencecik iyileşirsin inşallah.Geçmiş olsun:)Sevgiler

Bugday Tanesi dedi ki...

Bu cizimleri yaparken seni izlemeyi cok isterdim. Ben cizim resim yapan herkese hayranim. Kendimce resim yaparim hep ama asla gercekci olmaz :)
Bu arada cok gecmis olsun. O mikroplara karsi guclu bir direnis diiliyorum.

kirazsevdasi dedi ki...

minigime cok gecmis olsun :( size de tabi. off

battodol dedi ki...

Nihancım ne güzel yazmışsın ya, kesinlikle sana katılıyorum. Tabi ki bu işin eğitimini alabilmek her şeyi tekniğiyle bilmek apayrı birşey ama bazen kendi çabalarıyla arayışlarıyla gerçek dünyadan kopup hayallerini resime aktarabilmeleri apayrı bir heyecan bence. Bunu yapmaya çalışmak bunun farkında olmak bana kendimi iyi hissettiriyo,izlemek görmek de. Neyse çok dağılmadan geçmiş olsun diyim. Çiziminde her zamanki gibi beni alıp düşlere daldırdı:))

Red Riding Hood dedi ki...

Nihançizim bu sefer beni çok etkiledi. Ashley'den bir saat önce ayrıldım şu an yoldayım.Ondan ayrılış sahnesi gibi , hüzünlü buruk iç acıtan..Belki şuan o pisikolojide oldugum için bu güzel çizim bana hüzünlü geldi bi acayip oldum ... :( Eline sağlık arkadaşım.

Deli Anne dedi ki...

Çizdiklern, yazdıkların hoş da hoş:) hanid emişsin ya kusursuz bir anatomiden ziyada çarpık bir ayak daha çok çeker beni diye.. kesnlikle aynı fikirdeyim.. Zaten bence sanat hayat gibi olmalı..

Oğluna da, sana da büyük geçmişler olsun.. Tıpkı bizimki gibi günlerce sürmüş ateş.. doktorumuzun dediğine göre asıl domuz gribi buymuş.. Allah kurtarsın hepimzi

sevgiler kocaman.

zeynep dedi ki...

yazdıkların öyle güzel ki; ben bir fotoğrafçı gözüyle okudum kendime yordum..yazdıkların benim için de geçerli, hangi meslek erbabı olursa olsun herkesle de ilgili aslında..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Nihanım; ameliyat sonrası sevimsiz bir haberdir hastalık, mikrop..Aman diyeyim. Bağışıklığını güçlendirmek için ne gerekiyorsa yap. Gerekiyorsa oğlunun binalarından çok daha büyüklerini yap, hiç barınamasın sende:))) Geçmiş olsun canım, sevgiler..

OiP dedi ki...

o dediğin şey aşk:))
bazen gördüğüne (yaptığına) öyle aşık oluyor ki insan, ne kusur görüyor ne başka bişi. orada gördüğüne, gördüğündeki ışığa, fikre, samimiyete, avareye, çılgına aşık oluyor...
ve evet ben de aşığım:D))
geçmiş olsun size...
sevgiler, öpücükler

A-H dedi ki...

Gecmis olsun canim, oglusun iyilesme haberlerini almak guzel, sende atlatirisin umarim en kisa surede ;)
Cizimler ve devaminda gelen kisa oyku tadindaki satirlar her zamanki gibi harika :)
ellerine saglik

New York'tan dedi ki...

Oncelikle gecmis olsun, oglus atlatmis, insallah sen de en kisa zamanda atlatirsin, anneler gucludur nasil olsa di mi :)

Hep diyorum senin robotlar ne kadar sicak, aslinda metal oldugunu dusursek baska turlu haya etmek lazim ama senin cizimlerde ayri bir pozitiflik var NIhan'cim :)

kara kitap dedi ki...

bu çizimin bana neler hissettirdiğini tahmin bile edemezsin.ilaç gibi geldi :))) iyi ki çiziyorsun.

çok geçmiş olsun bu arada.grip için iyi gelen bir çorba tarifi tavuk,patates ve havucu zencefil,tane karabiber,sarımsak ve soğanla haşla ve suyuna güzel bir çorba yap, bak çok iyi gelecek.

Ayla dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun diyorum oğluna ve sana mikroplar o yüksek çok yüksek binalardan bunalırda terkeder evinizi tez zamanda.

Gün ışığı çizimi görünce inanılmaz beğendim, Robotun yüzündeki mutluluk ifadesi, uyuyan kadının saçlarının rengi ve huzuru güneşin uyuyan güzeli sarıp sarmalaması çok hoş çok. Görmek var bir de görmek var derler ya hani çizimlerinde öyle güzel ayrıntılar var ki yetenek başka birşey dedirttiriyorsun bana ellerine, emeğine, ruhuna ve hissettirdiklerine sağlık

kutupayusu dedi ki...

aynen dediğin gibi...
galiba insan yaşam içinde yuvarlanıp yol alırken vardığı noktalarda eş değer karşılaşmalar arıyor... özellikle sanatla beslenen insanlar için ayrıcalıklı bir bekleyiş ister istemez kendiliğinden doğuyor ...
çok geçmiş olsun ..acil şifalar diliyorum nihancım :)

ŞuŞu dedi ki...

Nihancığım bu virus çok yaman çıktı ateşlendirmeden çekip gidemiyor sanki.Geçmiş olsun canımmm.

Ve Oip'in de dediği gibi onun adı Aşk:)
Biliyor musun?Bende Aşığım:)

Kocaman öpüyorum sizi:)

füsfüs dedi ki...

çok geçmiş olsun, bu ateş sıreadan yoklayıp geçiyor yavruları, biz de atlattık geçen hafta.
çizime bayıldım tabi söylememe gerek var mı?

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

çizim, eskiz, tutku, parmak ucu, bilek hareketi, göz ve çizgi teması.

Meral Erdoğan dedi ki...

iste bu senin isigin nihanim... bi gorsem gozlerim kamasacak eminim bundan. cok opuyorum ki hemen iyiles!

neval dedi ki...

yıl 1987,konservasyon hocam boğaz köprüsünü çizin demişti millet döktürüp gelmiş.ben bulamadım elle yamuk yumuk çizdim ama nasıl utanıyorum göstermeye .öyle bir övdüki önce şaka sandım,demekki aradığı buymuş
geçmiş olsun.

zeynep dedi ki...

Aynen katılıyorum sanat hakkındaki bu fikirlerine...
Gene harika bir şey yaratmışsın! Hem hüzünlü hem güneşli!
Umarım en kısa zamanda iyileşirsin. Ikinize de çok çok geçmiş olsun!

CEPAYNASI dedi ki...

tutkuyla yapılan işler...
fark farkediliyor:)

geçmiş olsun bu arada...

beste dedi ki...

cok gzeul ifade etmissin aynen katiliyorum sanat ve yaraticilik anlayisina:) oglusa cok gecmus olsun ama mikroplarla savas sureci burada uc gun atesten sonra ancak antibitik veriyorlar ve ates 38, 5 asmadikca dikkate alinmiyor. Cok yukselirse banyoya ilik su doludru suyla oynamayi seven bir bebekse hemen oynamaya basliyor ve ates dusuyor. Leo kopmrese izin vermez yada dus yaptirmaya bende bu cozumu buldum. Cizim kesek bana olsaymis bakmasi bile o kadar iyi geldi ve pozitif enerji doldurdu ki:)

didem dedi ki...

Sen demek mukemmel cizimler cok aramiyorsun. Aslinda herkes baktiginda degisik birseyler gorebiliyor yada senin gordugunu ben goremiyorum. Ne ilginc degil mi? Sanat boyle birsey iste!
Oglusuna cok gecmis olsun. Kac yasinda? Kis geldi mi hastaliklar da geliyor maalesef:(

Nihan SARI dedi ki...

güzel yorumlarınıza çok teşekkür ederim.

Bestecim,
burdada aynı durum var. dr bize 38 i geçmeyin demişti ben genelde antibiyotikten uzak kalmak için ateşi sabit tutmaya çalışırım. son anda ne yazıkki 39 u gördük ve başlattı doktorumuz da:((leo için kullandığın yöntemleri ben de oğlum için kullanıyorum. malesef o da sevmiyor.

Didemciğim,
aslında sözlerim ve aramadıklarım zamanımızın bazı Türk ressamları için geçerli. sanatçı acısı adı altında öyle şeyler yapıyorlar ki yoz geliyor. ama sanat tarihinde ve değişik akımlarda mükemmel çizimlerine aşık olduğum çok sanatçı-çizer vardır. oğlum 3,5 yaşında olacak 2 ay sonra.:))

Evren dedi ki...

Ikinize de çok geçmiş olsun... Gün ışığı'n içimizi ısıttı, günümüzü aydınlattı yine :) Eline aklına sağlık!

sirâr dedi ki...

uzerine tez yazilacak bir post bu!