28 Aralık 2010 Salı

Kayıp Ağaçlar



I wish the new year health, happiness, peace of mind and to be with my family. I wish to draw a design for the   boxes of Laduree'. :))))))
*
İnsanlar, o sabah farklı bir güne uyandıklarını çok geçmeden anlarlar. Ters giden bir şeyler olduğu bellidir. Şaşkınlık yerini yavaş yavaş endişeye bırakmaya başlar. Dünya gezegeninde tek bir çam ağacı kalmamıştır. Koca çam ormanlarından minik çam fidelerine kadar tüm ağaçlar köklerinden sökülmüş, geriye kahverengi boşluklar kalmıştır. İşin tuhaf tarafı onlara ilişkin hiç bir iz yoktur. Tek bir dal parçası bile...Kayıp ağaçları bulmak için kendi imkanları yetersiz kalınca, robotlardan yardım istemek zorunda kalırlar. Bu istek robotların hoşuna gitmez. Ama içlerinden bir tanesi - çok kahraman, çok cesur, çok büyük - yapraklarını hiç dökmeyen, topak topak karların üzerlerinde kümelendiği, yapraklarının uçlarındaki su zerreciklerinin donup eşsiz kristallere dönüştüğü çam ağaçlarını düşünür önce...sonra da ağaçları çok seven çocukları....
"İnsanlaşıyorsun!" imalarını duymazdan gelir ve ağaçların kötü güçler  :)) tarafından bir karadeliğe atıldığını öğrenir. Şunu da bilir insanlar karadeliklere yaklaşamazlar. Teknolojik ve bilimsel imkanları ellerinden alındığında çok da güçlü değillerdir.:))
Dev robot karadeliğin korkutucu çekim gücüne karşı, zıt yönde güçlü bir ivme hareketi oluşturarak tüm çam ağaçlarını çıkarır. Onları insanların gezegenine geri götürür. Büyük insanların minnettar bakışlarına aldırmaz. Onlara güvenmemesi gerektiğini çoktan anlamıştır. Ama bilir ki küçük insanların gözünde hep bir kahraman olarak kalacaktır...
*
Bu çalışma tasarladığım yağlıboya bir siparişti aslında. Çok sevince buraya eklemek istedim.
*
Yeni yılda herkese sağlık, mutluluk ve huzur dilerim.:)))

26 yorum:

Helena, The Swenglish Home dedi ki...

Wow - what an amazing illustrator you are! I always wished I could draw or paint... you are inspiring!

Thank you so much for your kind words on my blog a few days ago - what a nice surprise!

Your country has a special place in my heart since my family and I spent a year in Ankara 2004-2005 (because of my partner's work). Turkey is such a beautiful country, with the most wonderful and friendly people! If I am really lucky, I might be going back to Ankara for a brief visit in March, as a guest lecturer at the university, so I am keeping my fingers crossed now that it will happen! ;-)

I wish you all the best for the new year!

Iyi günler!
Helena

Nihan SARI dedi ki...

Thank you Helena. you are very polite and ı'm glad you've come back to Turkey.
I wish you all the best for the new year, too. İyi günler !!!! :))))))

New York'tan dedi ki...

Cizimlerinde kullandigin beyaz renge bayiliyorum cok sicak geliyor. :)

Sanada iyi seneler :)

Pino dedi ki...

Mutlu yıllar Nihancımmmmm... en şanslı en saplıklı en neşeli en güzel yıl 2011 olsun senin için:))
(not: 2012 den itibaren de artarak devam etsin tabi ki:)) öpücükler:))

Burcu dedi ki...

kahraman olarak kalmak en güzeli :) mutlu seneler tekrardan sevgiler...

Nihan SARI dedi ki...

Şeymacım,
çok teşekkürler.güzel seneler.

Pinocum,
hep beraber nice güzel senelere,şanslı,sağlıklı, mutlu.öpücükleeeerrr

Burcucum,
bence de. sana da güzel seneler dilerim.

Sittirella dedi ki...

Niyan :)
Robotuna bittim elbette.
Sendeki şu yeteneğin yüzde biri bende olacaktı ki...
İmreniyorum, ne yapayım :)
Yine harika olmuş.
Bir gün ben yazacağım, sen öykümü çizeceksin.
Olur mu? :)
Mesela Mayıs'ta.

Nihan SARI dedi ki...

Ben de senin fotoğraflarına imreniyorum ama artık çekip bloguna eklemiyorsun.
sen yeter ki iste sevgili arkadaşım.

Deli Anne dedi ki...

Çok güzelllllll.. bayıldım! harikasin Nihan'ım.. (çok beğenicen sıfatlar çok zayıf kalıyor, bu yüzden susuyorum) sevgiler. iyi yıllar sana da..

burcu d. dedi ki...

biz'de sana ve ailene saglikli, mutlu ve huzurlu bir yeni yil diliyoruz...

illustration her zaman ki gibi harika olmus, eline saglik!

take care!

burcu

Selen dedi ki...

Nihaaannnn! :))
Cok sekermis bu guzel resmin hikayesi, bayildim! Buyuk insanlarin dunyasina yaydigin butun guzellikler icin tesekkurler sana. 2011 harika bir yil olsun, hersey gonlunce olsun.
Kucak dolusu sevgiler

kirazsevdasi dedi ki...

Nihancigim, hikaye ve cizim harika yine, insanlasmak kismi ise :) bugunlerde tam hakettigi anlami veremiyor kimse sanirim.

Ben de senin, esinin Ve Emre kuzusunun yeni yilini kutluyorum, saglik ve huzurla.

opuyorum

Ayla dedi ki...

Çİzim kadar hikayede çok etkileyeci, ellerine sağlık,mutlu sonları seviyorum ben.Güzel ve mutlu bir yıl geçirmen dileğiyle.

battodol dedi ki...

mutlu mutlu yıllar Nihan'cım :))

kara kitap dedi ki...

sabah işe geldiğimde okuduğum ilk yazıydı.resmi görünce zaten çok etkilendim. öyküyü okuyunca gözlerim doldu ve çok duygulandım. niye acaba?

füsfüs dedi ki...

robotlarla uzaktan yakından ilgim yoktu benim senin blogunu keşfedene kadar, şimdi çok sever oldum sayen de. tablo da hikayesi de çok güzel, etkileyici

Red Riding Hood dedi ki...

Ne tatlısın Nihan yaa.Hikayeyi çok beğendim .

Yeni yılda mutluluk ve sağlık dolu günler sizinle olsun.

Merry *. • ˚ ˚ •. ★ ★ Christmas. *. °. ° * * ★ ★ Joyeux. • ˚ ˚ ★ ★ ˛ ˚ ˛ •
•. Noël ★ ˛ ˚ _Π_____. * ˚ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ */______/~ \. ˚ ˚ ˛ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ *| 田田 | 门
°º ♫°° ♫♫ °º ♫°° ♫♫ °º ♫°° ♫♫ °º ♫°

NzN dedi ki...

nihan'ım,
yine harikasın!!
ohh iyi ki de geri geldiinnn :)))

nesrin dedi ki...

Cizimlerinize bayildim. Hepsi birer harika.Berlinden sevgiler...

Nihan SARI dedi ki...

Deli anne,
çok teşekkür ederim.bu sözler beni çok mutlu ediyor.

burcu d.
yeni yılda sevdiklerinle mutlu olmanı dilerim Burcu. teşekkürler.

Selenciiiimmmm,
çok teşekkür ederim. hem hikayeyi hem çizimi beğenmene çok mutlu oldum. sevdiklerinle nice güzel yıllar dilerim.

kirazcım,
beğenmene çok sevindim. çok mutlu oldum. sana, Doruk a ve eşine yeni yılda mutluluklar diliyorum.

Aylacım,
ben de sana ve sevdiklerine harika mutlu huzurlu bir yıl diliyorum. çok teşekkür ederim.

battadolcum,
mutlu nice yıllar.

kara kitap,
güzel şeyler umut etmek doldurmuştur gözlerini canım. çok teşekkür ederim.kuzumu öperim.

füsfüs,
güzel sözlerine çok teşekkürler. ben de senin güzel blogunu keşfediyorum bu aralar. cidden çok sıcak ve içten geliyor bana. sevgiler.

RRHciğim,
sana ve kuzuna mutlu umutlu yıllar diliyorum. bu arada onun durumu nasıl :((

NzNcim,
ne kadar teşekkür etsem az, sizlerin fikirleri benim için çok önemli.teşekkürler.

Nesrin,
ben de sizin tariflerinizi ve blogunuzu çok sevdim. sık sık ziyaret ederim. sevgiler mutlu seneler.

zero dedi ki...

Gözü, gönlü, zihni açık olana ne kadar güzel bir hikaye bu. Geçenlerde okuduğum bir romanda (Komadaki Sevgilim) 'öteki dünya'dan gelen bir hayalet, bu dünyadaki bir insana şöyle diyordu: "bundan sadece 50 yıl önce bile insanoğlu yeryüzünden yok olup gitseydi, dünya kendini onarmayı bir günde başarabilirdi, ama özellikle şu son 50 yılda verilen zarar o kadar büyük ki, artık bunun için çok geç". Ben çok geç olduğuna inananlardan değilim, karamsar olmayı sevmiyorum ama bir de gerçekler var, polyanna olmaya da hakkımız yok sanıyorum. Çam ağaçları süslenince müthiş bir görünüme bürünüyorlar, ama onları yerlerinde süslesek keşke. Neden illa her sevdiğimiz şeyi evimizin içine hapsetmek zorundayız ki. Hayvanlara da yapıyoruz bunu. Her şeyi doğasında, olması gerektiği, güzel olduğu yerde sevsek çok daha iyi olmaz mı aslında? kalemine ve yüreğine sağlık sevgili Nihan:)

Elifinelizi dedi ki...

Yüreğinize , emeğinize sağlık.
Çok güzel kelimeler:)
Kartınız için ayrıca teşekkür ederim .
Çok sıcak ve sami..
Mutlu yıllar
Sevgiler:)

ElfAna dedi ki...

Nihancigim, ellerin de gonlun de dert gormesin. Mutlu seneler.

OiP dedi ki...

:)) Nihanım civanım... bi daha biyerlere gitme sakın... bayılıyorum çizimlerine, anlatımına, rengine ruhuna:))
Yeni yıl şans getirsin, sağlık ve mutlulukta...
sevgiler

Decaf Latte dedi ki...

:) harika!!!

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Canım benim, Helena'ya özenip fakülte günlerime döndüm, bi çocukluk yapıp İngilizce yorum yazdım, çok özlemişim. Onaylanıp da buraya konulmayacağını, bu kadar hoşgörülmeyeceğini bilsem, yorumumu en özbeöz Türkçe haliyle de yazabilirdim. Neyse..Kusura bakma, bir daha olmaz..Sağlığın iyidir umarım, sevgiler canım..