25 Ekim 2010 Pazartesi

Açığa Çıkan Sırlar

Bu hafta içinde buluştuğum, ağırladığım, yemeğe çıktığım, kahve içtiğim arkadaş sayısını düşününce başım döndü. Pazartesiden pazartesiye uzanan, oldukça yoğun bir haftaydı. Bu haftanın daha sakin geçmesini umuyorum.
.
Eğer bir çizerseniz, belki mimar ya da çizim işiyle uğraşan herhangi biri ve çok iyi "görmek" istiyorsanız, bir gözünüzü kapatmalısınız. Mükemmel perspektif çizimleri, bir göz devre dışı bırakılınca renksel ve tonsal uyaranların azalmasıyla yapacağınız çalışmadaki renk ve tonların kusursuz görünmesi, çok tatlı paletler bulabilmeniz, iyi imgesel çizimler için iyi bilinmesi gereken anatomik yapıyı sağlam çizebilmeniz için ilginç ve sihirli bir formül bu. Bana ilginç geldiği için paylaşmak istedim. Halbuki herşey fizik kuralından ibaret. Yani dünyaya iki pencereden değil de bir süreliğine tek pencereden bakmak.
.
Çizimin pek tatlı bir öyküsü ve fikri var. Galiba onu geliştirip kullanacağım...

13 yorum:

beste dedi ki...

pek bir ciddi calisma asamasinda robot arkadas;) bekliyorum hikayeni, sevgiler

Red Riding Hood dedi ki...

Bir çizerin gözünden farklı yaklaşım.Denemek isterim bende tek gözle bakıp çizmeyi,farklı yerlerden görebilmeyi.Tabii vaktim olursa.Düşün işte o kadar yoğunluğa gömülmüşüz artık.Sen çiz Nihan'cım takip etmek zevkli oluyor seni .

kara kitap dedi ki...

robotlar bile kitap okuyor :)) ve kütüphaneleri var.bu daha öncekiler gibi keyifci robot değil galiba, çayı kahvesi yok masada.herhalde kendi kütüphanesi değil,kitapların arasında hayatın sırrını mı arıyor? çok aramasın ben ona söylerim.

kutupayusu dedi ki...

sen sölüyosan bu formülü denemekte fayda var diyorum niahncım ...heyoo yeni hikayeler geliyoo :)

A-H dedi ki...

iki dakika gozumu kapali tutayim da bakayim dedim o bile olmadi, nasil cizilir birde bunun ustune :)
merak etmeye baslamistim nerelerdesin diye, demek sebep gezmeymis :)

battodol dedi ki...

bana da pek bir düşünceli geldi, bir fikirler var aklında belli :)

New York'tan dedi ki...

yogunluk bende de vardi bu hafta guzel oluyor ama :)

Bende bekliyorum hikayeyi :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Immm yorgunum ama bu yazıyı ve fikri sevdim, anneme selamı dönüşte ileteceğim canım. Hikayelerin yazılı kitap ortamına aktarılması ümidi ile sevgiler Nihan'cım.

O.K.A.- MAVİ TUTKU dedi ki...

Denemekte fayda var..

sirâr dedi ki...

ilginç. arkadaşlarını ise kıskandım! çizim çok hoş. cool bi hava var ;) öpüyorum hasretlen...

NzN dedi ki...

önce sağ gözümü kapattım, sonra sol gözümü kapattım, sonra ikisini birden kapattım da gene de bi şey değişmedi benim perspektifde anacım. olmadımı olmuyor demek ki!!
ben cin ali çizmeye devam...

gezmelerin, tozmaların bol olsun anacımmm

Nihan SARI dedi ki...

Bestecim,
çok teşekkür ederim.gerçekten de ciddi bir çalışma üzerinde.bir sırrı açığa çıkarmak üzere:))

RRHcim,
canım hepimizin hayat içinde çok yoğunlukları var.umarım sen kendininkilerini çabucak halledersin.sevgiler.

kara kitapcım,
o ne yapsın hayatın sırrını.insanlar gibi ölümlü değil ki.çok vakti var:))
bir sırra erişmek üzere ama..:))sevgiler canım.

kutupayusu,
biliyor musun,bana güvenmeni çok sevdim.bahsettiklerime güvenmeni.çok teşekkür ederim.sarıldım.

A-Hciğim,
uyaranlar ve perspektif açı daralınca çizimlerdeki doğruluk oranı artıyor.böyle birşey işte.birbirimizi merak etmemiz harika.çok yol katettik dostluklar adına o zaman:))sevgiler.

battodol,
gerçekten üzerindeki yük ağır biraz.bir ölümlüye boyut değiştirtmesi gerekiyor.önlerinde aşmaları gereken pek çok zorluk var.:)) sevgiler.

Şeymacığım,
yorgunluk kahvesine bekliyorum.:)))

Edacığım,
çok teşekkürler.evet yazılı ortama aktarılacaklar ama bakalım.çabuk olmasını umuyorum.basılır da okursan çok seversin;))

O.K.A-MAVİ TUTKU,
günlük hayatımızda haberimizin olmadığı ve bize ilginç gelebilecek çok fizik kuralı var.görsel anlamda da çizerler için nimet bu tip ilginçlikler.

Sirarcığım,
bence de ilginç,hatta süper birşey.biz de arkadaşız ama,değil mi:))

Nazancığım,
sen boşver gözünü kapatma.sendeki espri yeteneği bir cihanda yok.öptümmmm.

ŞÜKRAN dedi ki...

Sevgili Nihan merhabalar, bloğunu Pratik anne bloğuna yazdığın yorumda farkettim.. Bende milli bayramlarda o güzelim kocaman bayrağımızı evimizin en yüksek ve uygun yerine asmaktan çoook gurur duyarım ,sonrada bir dahaki sefere asmak üzere ütüler kaldırırım.. Çizimlerine bayıldım herbiri çok ama çok şirinler bende merkala bekliyorum çalışmalarını. İzleyeceğim. Görüşmek dileğiyle Bloğuna sevgilerimi bırakıyorum..