6 Mayıs 2010 Perşembe

Mars'ta Son Fotoğraf

Resimlerimde eğer bir sipariş üzerine çalışıyorsam -çocuk kitabı İllustrasyonu, ürün tasarımı, özel istek çizimler - genelde tek, sade ve yumuşak çizgileri tercih ederim.
Kendim için çiziyorsam, çizgilerim anında sertleşir, sivrileşir. Dokununca çıtır çıtır kırılacakmış gibi görünürler.
Yukarıdaki çalışma bir çocuk kitabı için eskiz. Yumuşacık, zarif ve rengarenk.


İkinci çalışmayı ise kendim için yaptım. Bunlardan krem, taş rengi tonlarında ve hafif mavi tonlarda üç-beş farklı tasarım oluşturdum. Hepsi sert çizgilerle çizildi ve farklı robotları farklı hikayelerle tasvir ediyor. Onları oğlumun odasına sticker olarak yapıştıracağım. Büyüklü ve küçüklü boylarda karışık ve dengeli bir yerleştirme yapacağım. Bu, kahverengi olanın ismi "Mars'ta Son Fotoğraf." Konusuna gelince: Günümüzden 500 yıl sonrasında artık insan ırkının Dünya'da yaşama şansı kalmamıştır. Daha önce, kurtulmak için Mars'a sürgün ettiği robotları bu sefer başka bir gezegene göndermek ister. Çünkü oraya kendisi yerleşecektir. Robotlar artık Mars'ı terk etmek zorundadırlar. İşte bu robot Mars'ta son bir fotoğraf çektirmek istiyor. Çok üzgün çünkü yarın burada olmayacak. Ama fotoğrafta gülümsemek zorunda...
Üç nokta, çünkü hikayeler herkese göre farklı biter.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

ilk resimde bilgisayar dokunusu kullandınızmı
renkler çok iyi
ilker

ElfAna dedi ki...

Mars' ta son fotografi sevdim:) Ben de ogluma esasli bir robot maskesi istedigi icin araniyorum simdilerde.

Meral Erdoğan dedi ki...

ikisinin de tadi baska guzel!

nihancim, geleneksel 4. robot yarismasi yapilmis hemen aklima sen geldin :)

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

İlker,
bilgisayar efekti yok.karşıt renkleri ve farklı teknikleri bir arada kullanınca aynı etkiyi oluşturabilirsin.zaten amaç buydu.:)teşekkürler.

ElfAna,
onu ben de çok seviyorum.esaslı robot maskesi demek,sevsinler tatlıyı.o zaman işin zor.:))

Canım Meral,
teşekkürler.ben de bugün evin koridorunda wall-e yi yatar halde buldum.oğlum oynamış.:)onu alırken aklıma sen geldin.hafifçe gülümsedim.:))

olmadık işler peşinde dedi ki...

hey master!! :))
İlkinde renkler ne kadar güzel ve zengin gerçekten. ikisini de çok beğendim:) ellerine sağlık.

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

tenks!!me lady.
beğendiğine çok sevindim.:)

k.i.s.d. dedi ki...

Wall-e yi seyrettin mi? Çok güzel... Bu çizimin bana onu hatırlattı.

sirâr dedi ki...

Sevgili Nihan,
Bir oğlun olduğunu bilmiyordum, şaşırdım,sevindim. Bahsetsene arada bir :))
Robota bayıldım. Kurguya daha da çok bayıldım. Ruhumu hızla saran görsel bir tutku seziyorum . Sevgiler...

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

Sirârcım,
blog işi zor ve meşakkatliymiş.ondan bahsetmeyi de düşünüyorum.yoksa Allah korusun hep resim nereye kadar.:))

Ashley dedi ki...

robot çizmeyide çizenleride çok sewiyorum.Çok güzeller